1. Haberler
  2. TURİZM
  3. Gurbetçilerin Ana Vatan Hasreti Kapıkule’de Gerçekleşiyor

Gurbetçilerin Ana Vatan Hasreti Kapıkule’de Gerçekleşiyor

Yurtdışında yaşayan gurbetçiler, Türkiye'ye yaptıkları yıllık ziyaretlerle memleket hasretini gideriyor. Kapıkule Sınır Kapısı'ndan geçerek farklı illere yönelen gurbetçiler, duygusal anlar yaşıyor.

featured
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan gurbetçiler, yıllık izinlerini geçirmek üzere Türkiye’ye gelmeye devam ediyor. Kapıkule Sınır Kapısı’ndaki işlemlerini tamamlayan gurbetçiler, memleketlerine doğru yola çıkıyor.

Viyana’dan Kırşehir’e seyahat eden Suat Lafçı, memleket hasretini gidermek için Türkiye’ye geldiğini belirtti. Yıllardır yurtdışında yaşayan Lafçı, özlemin hiç dinmediğini ifade etti. Gurbet hayatının zorluklarına dikkat çeken Lafçı, ailelerinden uzak kalmanın zorluğunu vurguladı. “Düğünler, cenazeler için gelemiyoruz. Hep bir özlem var. Memleketimizin kıymeti çok farklı,” dedi.

Uzun yolculuğun ardından Edirne’de bir gün dinlenmeyi planlayan Lafçı, Selimiye Camisi’ni ziyaret edeceklerini ve tava ciğer yiyeceklerini aktardı. Eşi Zeynep Lafçı ise Kırşehir’i özlediğini ve Türkiye’ye geldiklerinde huzurlu hissettiklerini dile getirdi.

Almanya’dan gelen gurbetçi Süleyman Kösem, yurda kavuşmanın mutluluğunu yaşadıklarını ifade etti. Sınır kapısında Türk bayrağını görünce duygulandığını belirten Kösem, emekli olduktan sonra Türkiye’ye daha sık gelmeye başladığını söyledi. Eşi Asiye Kösem de Türkiye’yi ve yakınlarını özlediklerini, tatil süresince aile ziyaretleri yapacaklarını belirtti.

Gurbetçilerin Ana Vatan Hasreti Kapıkule’de Gerçekleşiyor
+ - 0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter