Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2026 yılı Mayıs ayı kruvaziyer ve yolcu istatistiklerini değerlendirdi. Bakan, bu yılın Mayıs ayında limanlara gelen kruvaziyer sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,2 artışla 169’a ulaştığını belirtti. Kruvaziyer yolcu sayısının ise yüzde 10,8 artışla 257 bin 897 olduğunu ifade etti. Bu rakamlar, son 14 yılın en yüksek Mayıs ayı verileri olarak kaydedildi.
2026 yılının Ocak-Mayıs dönemine de değinen Uraloğlu, bu süreçte limanlara gelen kruvaziyer sayısının yüzde 2,2 artışla 324’e, kruvaziyer yolcu sayısının ise yüzde 3,9 artışla 455 bin 580’e ulaştığını açıkladı.
Bakan Uraloğlu, Mayıs ayında Kuşadası Limanı’nın 75 kruvaziyer ile 127 bin 670 yolcu ağırladığını, İstanbul limanlarına 31 kruvaziyer gemisi ile 59 bin 176 yolcu geldiğini kaydetti. Bodrum Limanı’na ise 11 kruvaziyer ile 10 bin 889 yolcu ulaştı. Diğer limanlara da 52 kruvaziyer ile 60 bin 162 yolcu geldi.
2026 yılının ilk beş ayında Kuşadası Limanı’nın 129 kruvaziyer gemisine ev sahipliği yaptığını belirten Uraloğlu, İstanbul limanlarının 66 gemi ile ikinci, İzmir Alsancak Limanı’nın ise 26 gemi ile üçüncü olduğunu vurguladı. Kuşadası, toplamda 189 bin 141 yolcu ile en fazla kruvaziyer yolcusunu ağırlayan liman oldu.